Handelsbetingelser

Det skal være nemt at handle online, både når du handler til dig selv eller ønsker at sende en gave.
Hos Chocolé gør vi det nemt. Vi tilbyder fri fragt på alle ordrer over 399 kr., og du kan betale med en lang række forskellige betalingskort el. med mobilepay.
 Du kan også selv vælge om du vil have din bestilling leveret til døren eller til nærmeste pakkeboks eller posthus.
Her på siden kan du læse mere om vores handelsbetingelser.

Generelle oplysninger om Chocolé

Chocolé
CVR: 13999775
Skovvangen 42, 1016
6000 Kolding

Danmark

E-mail: info@chocole.dk

Telefonnummer: 75 50 24 19

Etableringsdato: 19/3 1990

Online betaling

Når du handler på chocole.dk kan du anvende følgende betalingsmetoder:

  • Mobile pay

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • Visa

  • Visa Electron
  • MasterCard

  • Maestro

Der tages ikke gebyr ved betaling på chocole.dk

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Chocolé. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Alle priser er i danske kroner (DKK) inkl. moms. Vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden varsel, dog ikke efter et køb er realiseret. Der sendes ikke varer uden for Danmark.

Fragtpriser

Danmark: Gratis på alle ordrer over 399,- kr.

Ved køb under 399,- kr. er følgende fragtpriser gældende:

50,- kr. ved hjemmelevering.

45,- kr. ved levering til pakkeshop

Vi sender alle vores pakker med GLS eller Post Danmark som distributionspartnere.

Leveringstid

Adresser i Danmark: 1 – 2 hverdage.

Bemærk: I meget spidsbelastede perioder, ved akut sygdom i vores pakkeri, ved interne pakkehåndteringsproblemer hos Post Danmark, GLS og lignende kan længere leveringstid forekomme.

*Ordrer modtaget i weekenden/helligdage eller hverdage efter kl. 11 afsendes efterfølgende hverdag.

**I yderkantsområder i forskellige dele af landet kan længere leveringstid forekomme.
Sættes der kryds ved at pakken må stilles ved hoveddøren, om muligt, gives der tilladelse til at pakken stilles uden kvittering. Det betyder at afsender tager det fulde ansvar for forsendelsen og accepterer samtidig at risiko for varen overgår til køber når pakken stilles. Dette gælder både ved skader samt tyveri.

Track & Trace

Vi sender dig en track and trace mail og/el. SMS, når din pakke går fra vores lager.

Genudsendelse

Glemmer du at afhente din pakke på posthuset, skriver forkert adresse eller nægtet modtagelse sender Post Danmark den retur til Chocolè, hvorefter vi sender dig en mail med et tilbud om en genudsendelse af varen såfremt du ønsker dette, mod et gebyr på 45,-


Kvalitet

Kvalitet er en mærkesag for Chocolé. Det gælder også i forhold til forsendelse, hvor vores lager har udviklet emballage, som sikrer at dine varer når sikkert frem.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Der er ikke returret på varer købt på chocole.dk, da der udelukkende sælges fordærvelige fødevarer.
Billetter som i henhold til lov om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2a" er køb af billetter ikke omfattet fortrydelsesretten.

Reklamationer

Når du handler på Chocole.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du kan få varen ombyttet eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Fragtskader skal anmærkes straks ved modtagelsen af varer til danske fragtmænd, GLS eller Post Danmark.

Vi anbefaler at varerne opbevares (mørkt) mellem 10-18 grader.


Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Reklamationsretten ophører såfremt varen har overskredet sidste anvendelses dato.
Du bedes i den forbindelse kontakte os på info@chocole.dk.

Klageadgang

Du har til enhver tid mulighed for at få behandlet en klage ved skriftlig henvendelse til info@chocole.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse også indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (link)

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
 
Opdateret
Handelsbetingelserne er opdateret 21-09-2020